Wij helpen je graag!

Waarom vragen wij bij de inschrijving van een werknemer rekening te houden met toekomstige loonsverhogingen?

Waarom vragen wij bij de inschrijving van een werknemer rekening te houden met toekomstige loonsverhogingen?


Als je een werknemer inschrijft vragen wij je na te gaan of er in de cao waaronder de werknemer wordt ingeschreven, binnen een maand een loonsverhoging is. Deze maand tel je vanaf de startdatum van de arbeidsovereenkomst.

We vragen dit omdat wij loonsverhogingen (nieuwe bruto uurlonen) al een tijd voor de ingangsdatum verwerken in onze software. Een nieuw ingeschreven werknemer kan bij deze inrichting buiten boord vallen. Op deze manier weten wij alvast of jij bij de inschrijving rekening hebt gehouden met de verhoging.

Jij bepaalt of het bruto uurloon van de werknemer in- of exclusief deze verhoging is. Geef je aan dat het bruto uurloon inclusief de verhoging is dan kijken we of dit salaris hoog genoeg is. Geef je aan dat het bruto uurloon exclusief de verhoging is dan krijgt de werknemer op de datum van de loonsverhoging de juiste verhoging. 

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.